რა არის ფიტნეს როლერი

დროა დავიწყოთ ფიტნეს როლერის გამოყენება. დღეს, სპორტის სპეციალისტი ისაუბრებს ამ მოწყობილობის ყველა უპირატესობაზე და გაეცნობით, თუ რატომ უნდა გამოიყენოს ყველამ როლერი ფიტნესში.

 

ოდესმე გიფიქრიათ, რატომ იყენებს ზოგი ადამიანი როლერს სავარჯიშო დარბაზში, როდესაც ამდენი სხვა ტრენაჟორია გარშემო ? აზრი იყოა , ბევრისთვის ის ვარჯიშის მნიშვნელოვან ნაწილად იქცა , ზოგი კი მას ერიდება და მას მხოლოდ წამების იარაღად მიიჩნევს. მაგრამ ფაქტი უცვლელი რჩება , არსებობს მრავალი მიზეზი თუ რატომ უნდა გამოვიყენოთ როლერი .
ჩვენ დავუკავშირდით დოქტორ კაილ შტუტს , კომპანია TriggerPoint-იდან , იმის გასარკვევად, თუ რატომ გვჭირდება სავარჯიშო აქსესუარი .

 

1.მოძრაობის შეცვლა
”თუ ერთი და იგივე მოძრაობები დიდი ხნის განმავლობაში მეორდება , ამან შეიძლება გამოიწვიოს სახსრებისა და შემაერთებელი ქსოვილების პრობლემები . ” – ამბობს შტუტი. ” იმის მაგივრად , რომ ტრამვირებული კუნთები გაახუროთ , გამოიყენეთ როლერი , რომ კუნთებმა უკეთესად იმოძრაოს . მაგალითად, როლერზე მოძრაობა ხელს უწყობს გლუტის ( საჯდომის კუნთის ) გაუმჯობესებას.

2.ქსოვილების აღდგენაში დახმარება
როლერის გამოყენება დაგეხმარებათ დააჩქაროთ აღდგენითი პროცესი , მძიმე დატვირთვის შემდეგ . შტუტი განმარტავს, რომ როლერის გამოყენება ხელს შეუწყობს დაზიანებული კუნთებს, რათა გაზარდოს სხეულისთვის საკვები ნივთიერებების მიწოდება, რაც დააჩქარებს კუნთების აღდგენას. ”სხეულში ნივთიერებების მიმოქცევა გაიზრდება და უფრო ეფექტური გახდება”, – ამბობს ის.

3.ტკივილის შემცირება
როლიკერი არა მხოლოდ ხელს შეუწყობს კუნთების გახურებას ვარჯიშის დაწყებამდე და გახდის მათ უფრო ელასტიურს, არამედ ამცირებს ტკივილსა და არასასიამოვნო შეგრძნებებს ინტენსიური ვარჯიშის შემდეგ. ”როლერის დახმარებით , ინტენსიური ვარჯიშის შემდეგ ტკივილი 24 საათში გაქრება”, – ამბობს შტუტი. “გამოყენების გარეშე – მხოლოდ 48 საათის შემდეგ.”

4. ხარისხიანი მომზადება
როლერის გამოყენებამ ვარჯიშის დაწყებამდე იწვევს ფიზიკური გამძლეობის გაზრდას. ”რაც უკეთესად ვემზადებით ვარჯიშისთვის და ვახურებთ კუნთებს, მით უფრო ნაკლებად ვფიქრობთ ტრამვებზე ”, – ამბობს შტუტი. ” ვარჯიშის წინ როლერის გამოყენება დაგეხმარებათ უკეთესად იმოძრაობთ.”

5. განვითარება
ეს არ ეხება მხოლოდ ფიზიკურ ფიტნესს. შტუტი ამბობს, რომ ვარჯიშის დაწყებამდე კუნთების საკვანძო ადგილებზე როლერით მოძრაობა ხელს შეუწყობს ცნობისმოყვარეობის გაძლიერებასა და ფოკუსირებას. ზოგადად, ადამიანების დიდი ნაწილი საკუთარ სხეულს სტიმულირებს კოფეინით , ხმამაღალი მუსიკითა ან სხვა დოპინგის საშალებით ”- ამბობს ის. ” ვარჯიშის წინ როლერის გამოყენება ხელს უწყობს ინტელექტის განვითარებას. მხოლოდ 5-10 წუთი გაცილებით უფრო ჩართულს გაგხდით და თქვენი სხეულის უკეთ გაგებაში დაგეხმარებათ. ”

6. დასვენება
ოდესმე გიგრძვნიათ თავი, რომ თითქოს ვერ ისვენებთ ხანგრძლივი , სტრესული სამუშაო დღის ან განსაკუთრებით დატვირთული ვარჯიშის შემდეგ? შტუტი გირჩევთ , გამოიყენოთ როლერი დაძინებამდე 60-90 წუთით ადრე , ძილის გასაუმჯობესებლად და მოდუნებისთვის . ”თუ კუნთებს ცოტა დაძაბავთ და გარკვეული დროით შეინარჩუნებთ ამ ზეწოლას (30-დან 90 წამამდე), ნერვული სისტემის რეფლექსს გაააქტიურებთ , რომელიც პასუხისმგებელია მოდუნებისთის ”, – ამბობს შტუტი. ” ტკივილის აღქმის შემცირება ამ საოცარი აქსესუარის დამატებითი ბონუსია , ასე რომ, თუ ძილის პრობლემა გაქვთ, ეს გამოსავალი იქნება თქვენთვის”.

7. ქრონიკული ტკივილის შემცირება
როლერის გამოყენება ასევე შეიძლება ეფექტური იყოს გრძელვადიანი ქრონიკული ტკივილის შესამსუბუქებლად. ”90-დან 120 წამამდე როლერით მოძრაობა იმ სხეულის ნაწილზე რომელიც გაწუხებთ , დაუყოვნებლივ გაგანთავისულებთ ტკივილისგან ,” ამბობს შტუტი, ”10 წუთში უკეთ იგრძნობთ თავს , ხოლო რეგულარული ვარჯიში გრძელვადიან შედეგს მოგცემთ .

8. მოქნილობის გაზრდა
კოორდინაციის გაუმჯობესებასთან ერთად, როლერს შეუძლია გავლენა იქონიოს მოქნილობის განვითარებაზე. ”ამ თემაზე უამრავი გამოკვლევა ჩატარდა. კუნთებს შორის შემაერთებელი ქსოვილი ძლიერდება, რაც აუმჯობესებს სხეულის მთლიან მოქნილობას ”, – ამბობს შტუტი.

9. მარტივი გაღვიძება დილით
და ბოლოს, მათთვის, ვინც დილით რთულად იღვიძებს , როლერით ვარჯიშები დაეხმარება უფრო სწრაფად გაღვიძებაში და უფრო გაუმარტივდება ახალი დღის დაწყება . ”ძირითადი კუნთების მცირე ვარჯიში როლერით , ხელს შეუწყობს სხეულის გაღვიძებას , სისხლის მიმოქცევის გაუმჯობესებას , გულის რითმის გაზრდით და კუნთების გააქტიურებით. გარდა ამისა, თუ თქვენ განიცდით ტერების ქრონიკულ დაღლილობას , რაც მთელი დღე ფეხხზე დგომისგანაა გამოწვეული , შეგიძლიათ სცადოთ როლერით ტერფის დაძაბულობის შესამსუბუქებლად.